vivre.ro

marți, 21 februarie 2012

Reteta chinezeasca cu pui romanesc

Chiar daca nu m-ati mai vazut pe mine laudandu-ma cu gatitul, veti avea acum o surpriza.
Mie imi place foarte mult sa gatesc! Gata, acum este oficial.
Nu v-am mai spus asta pana acum pentru ca nu vroiam sa ma laud, dar am descoperit ca gatitul a inceput sa imi ocupe mai mult timp decat am vrut sa ii ofer la inceput, iar asta chiar nu ma deranjeaza. Ba chiar imi place foarte mult. Sunt foarte fericita sa gatesc atunci cand am pentru cine.
Se apropie o zi speciala, Dragobetele, iar pentru aceasta ocazie nu stiam ce sa gatesc mai special. Insa am dat peste campania celor de la Agricola Bacau si am zis ca merita ca caut o reteta care sa includa si mereu bine-venitul pui.
Se potriveste si cu "puiul romanesc in jurul lumii" si sper sa va fac pofta si voua. Nu este ceva foarte complicat, dar puiul nostru are un drum lung pana in China, deoarece reteta mea este "Pui chinezesc cu ciuperci si ardei".
Pentru 2 portii am nevoie de: 1 piept de pui (de la Agricola Bacau, bineinteles)           
                                            1 ardei verde
                                            5 ciuperci (eu prefer champignion)
                                            1 ceapa mica
                                            1 lingura de pasta de ghimbir si usturoi
                                            1 lingurita de amidon
                                            1 lingurita bicarbonat de sodiu
                                            3 linguri ulei
                                            2 linguri arahide
                                            3-4 fire ceapa verde
In reteta originala, spune ca se pune si chilli dupa gust, deci eu nu voi pune deloc, pentru ca mie nu imi prea plac mancarurile iuti.
Pentru sos avem nevoie de: 1/2 lingura de sos de stridii (sper sa gasesc pe undeva)
                                          1/2 lingura de sos de soia (asta se foloseste mereu in mancarurile chinezesti)
                                          3-4 linguri apa
                                          1 lingurita otet de orez
                                          1/2 lingurita de zahar
                                          1/4 lingurita de piper
                                          1/4 lingurita ulei de susan
In concluzie, trebuie sa imi revizuiesc gama de condimente din dulap si sa ma pregatesc serios de cumparaturi. :D
Bun.... Trecem la preparare. Pieptul de pui se taie cubulete si se freaca bine cu bicarbonat, dupa care se lasa la marinat 30 de min, dupa care se spala bine. Dupa asta, se presara amidonul peste si se mai lasa 15 min, timp in care trebuie sa imi pregatesc ingredientele.
Pun pasta de ghimbir cu usturoi in wok si incept sa o calesc pana ce incepe usturoiul sa miroasa. Pun puiu peste si il las pana se face alb pe toate partile. In alea 15 min trebuie sa tai ardeiu patratele si ceapa in bucati mai marisoare pentru ca acuma tre sa le pun in mijloc, dupa ce am tras puiu pe margine si sa le calesc.
Acuma tre sa pun ingredientele pentru sos si sa le amestec pe toate pana cand se coace bine puiutu. Asta inseamna ca e gata. Dupa ce le iau jos de pe foc mai pun alunele si ceapa verde taiata.
Bineinteles ca se serveste cu orez fiert si, pentru cine stie sa le foloseasca, cu bete.
Cam asa ar trebui sa arate la final.

Acesta este felul meu de a spune "Te iubesc!" de Dragobete. Cine stie, poate o sa primesc unul inapoi. :)) (Asta e din colectia "Daca data viitoare ma saruta?")

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea!