vivre.ro

joi, 8 martie 2012

Aim high!

Aceasta zi imi aminteste de o zi in urma cu 2 ani. Eram inca in facultate, ma pregateam pentru licenta si ma gandeam foarte serios la o deplasare pe termen lung in afara tarii. Oare de ce?
Poate unii dintre voi stiti si asta e bine, dar eu ador sa calatoresc si sa vizitez noi culturi, pentru ca de fiecare data cand am iesit din tara am invatat cate ceva nou si, din pacate, cate un motiv in plus pentru a-mi cauta locul altundeva in lumea larga.
Intr-o zi, fiind in asteptarea cartilor in sala de lectura a bibliotecii universitatii din Cluj-Napoca, mi-a trecut prin cap sa imi continui studiile intr-o alta tara. Si prima care mi-a venit in minte a fost Marea Britanie. Bineinteles, veti spune. Normal ca o alege pe cea mai prestigioasa in aceste domeniu! Insa nu aceasta a fost motivarea alegerii mele. Alegerea a fost facuta din pricina unei verisoare mai indepartate care era deja acolo si studia. M-am gandit imediat ca trebuie sa imi fie si mai usor sa ajung acolo, din moment ce cineva a trecut deja prin asta si stie sa ma sfatuiasca in acest sens. Si asa a fost. M-a ajutat foarte mult sa inteleg ce presupune sederea acolo si care sunt optiunile in privinta studiilor.
Asa ca am inceput sa caut pe internet variante de oferte pentru cursurile de masterat. Am gasit mai multe universitati care ofereau cursuri pentru masterat, insa costurile lor erau mult prea ridicate chiar si pentru mine. Iar pe o bursa nu puteam sa ma bazez pentru ca mediile nu ma prea ajutau in cazul ciocnirilor cu un numar relevant de tocilari.
Atunci am inceput sa caut in alte tari, dar rezultatele au fost cam aceleasi. Taxe enorme, fara niciun ajutor in gasirea unui loc in care sa stau. Asa ca am abandonat. Asta pentru ca nu am stiut unde sa caut. Insa acum aveti oportunitatea de a afla toate detaliile de care aveti nevoie de la a 10-a editie a Targului International de Universitati, RIUF. Acest targ se desfasoara intre 17-18 martie in Bucuresti, la Sala Palatului, in 20 martie in Timisoara la CRAFT si in 22 martie in Iasi la Hotel Unirea.
Eu zic ca nu merita sa ratati acest targ nu numai daca vreti sa va informati despre studiile de masterat, dar in special daca vreti sa incepeti studiile universitare in afara tarii. Si va spun ca nu este putin lucru sa inveti si sa te pregatesti in alta tara pentru cariera ta intr-un domeniu pe care ti-l doresti. Experienta este unica, din cate am aflat si eu si pe care regret ca nu am putut-o trai.
Cele mai bune decizii se iau cand ai toate informatiile necesare pentru a face acest lucru. Si informatiile nu poti sa le culegi decat mergand acolo si intreband in stanga si in dreapta la standurile universitatilor (da, ati auzit bine, sunt asteptate sa participe peste 100 de universitati din toata lumea). Acestea vor organiza seminarii si workshop-uri pentru voi si va vor ajuta sa intelegeti mai bine tot ce inseamna studiul in Universitatile respective.
Asa ca nu faceti ca mine, ca regret destul acum. Mergeti macar ca sa va informati. Iar la luarea hotararii ganditi-va de doua ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea!